1403-06-09 00:05
141
0
91228
معراجی‌ها؛

نقشی که شهید زنگانه ماندگار کرد

همسر شهید نقل می کند: «محمد زنگانه در کودکی در مدرسه نقش یک شهید را بازی کرد سالها بعد وقتی جوانی رشید شده بود در نمایشنامه زندگی این نقش را حقیقت بخشید و برای همیشه جاویدان ماند.»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، شهید محمد زنگانه، فرزند قربان، در سال ۱۳۴۳ در شهرستان گرگان متولد و در تاریخ بیست و دوم اسفند ۱۳۶۳ در منطقه شرق دجله به فیض شهادت نایل گشت.
خاطره‌ای به نقل از طیبه زنگانه همسر شهید زنگانه
سراسر زندگی شهدا پر است از خاطرات به‌یادماندنی، که بیان همه آن‌ها ممکن نیست ولیکن یادآوری آن حماسه‌ها برای آیندگان الگویی ماندگار و سرمشقی زوال‌ناپذیر است.
قرار بود شهید محمد زنگانه به همراه جمعی از دوستانش نمایشنامه‌ای در کانون شهرستان برگزار نماید دوستان و آشنایان نیز جهت تماشای نمایشنامه به آنجا رفته بودند. به هنگام تقسیم نقش‌ها، شهید به خاطر اشتیاق و علاقه‌اش به شهادت با اصرار از دوستان درخواست کرد نقش شهید را به عهده بگیرد. دوستان وقتی با اصرار او مواجه می‌شوند موافقت می‌کنند.
 
f
 
در حین اجرای نمایش در صحنه‌ای به شهادت می‌رسد و چون نقش خود را همانند صحنه واقعی، بسیار زیبا و هنرمندانه اجرا کرد. تماشاگران را تحت‌تأثیر قرارداد. تا حدی که اشک از چشمان آنان سرازیر شد.
زمانی که نمایشنامه به پایان رسید به آشنایان گفت: چرا گریه کردید شما باید دعا کنید که خداوند شهادت را نصیبم کند. سرانجام با شهادت خود به این نمایشنامه حقیقت بخشید و برای همیشه جاودان ماند.
روحش شاد و یادش مستدام باد.
انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.